У Росії б’ють трuвогу: міст Путіна вuявuвся пасткою для звuчайнuх людей! Дай Бог щоб вuжuлu взагалі
Кримський міст – гордість російського президента Володимира Путіна – неодноразово ставав предметом критики з боку фахівців. Аргументація на користь відмови від будівництва об’єкта цілком обґрунтована, адже наводилося безліч доказів того, що Кримський міст – це інженерна катастрофа, яка може привести до загибелі людей.
Але окупанти не звертали уваги на аргументи фахівців, і зараз ми спостерігаємо картину, коли проблеми виникають одна за одною. Головний доказ – залізничний проліт, запуск якого постійно відкладається, і причиною тому є незліченні порушення під час будівництва об’єкта.
Що відбувається із Кримським мостом зараз і які його подальші перспективи – розбирався OBOZREVATEL.
У листопаді місяці 2018 року Міністерство з питань тимчасово окупованих територій опублікувало знімки супутника, на яких видно, що з боку Кримського півострова зафіксовані об’єкти з вертикальними зміщеннями зі швидкістю від 89 міліметрів (просідання) до 52 міліметрів у рік (підняття). Водночас у центральній частині мосту — підвищення арки залізничного сполучення зі швидкістю до 30 міліметрів у рік. Арка автомобільного сполучення просідає зі швидкістю до 32 міліметрів у рік.
В інтерв’ю OBOZREVATEL глава відомства Вадим Черниш підтвердив дані розрахунки і повідомив, що ситуація буде тільки погіршуватися.
“Зараз зсуви тривають. Прогнози у нас такі, що і були спочатку. Міст побудований із порушенням технології, не враховані всі фактори. Технологічно ця частина дуже вузька. Тому в разі найменших проблем морські затори створюються дуже швидко. Коли РФ перекривала протоку, ставлячи туди корабель, то за два дні накопичилися 421 суден із обох сторін. Уже було декілька аварій. Десь судна зіткнулися, хтось був на якірній стоянці, а його відірвало. Вони кажуть: “Це шторм”. А ви що не знаєте, що взимку в Азовському і Чорному морях бувають шторми? Не знаєте, що там вітер? Невже на це не зважали? Виявляється, що ні”, – заявив міністр.
Автор двох українських проектів Кримського мосту, інженер і мостобудівник Георгій Росновський, як ніхто розуміє, що для будівництва росіяни обрали найневдаліше за геологічними і сейсмічними умовами місце. Фахівець стверджує, що міст можна було б побудувати в іншому місці, трохи на північ від поромної переправи у вузькому місці протоки, де геологія не так проблематична. Але в даному випадку з просіданням Кримського мосту вже нічого неможливо вдіяти.
“Це призведе до руйнування мосту, він може і сильніше просідати, і перекошуватися у різні боки, а потім навесні піде льодохід, який може впливати на опори”, – заявив він у коментарі OBOZREVATEL.
Залізниця перевернеться
Основною проблемою, про яку говорили ще під час проектування Кримського мосту, – є складна геологія у місці будівництва об’єкта. Тектонічні плити під мостом перебувають у постійному русі, через що конструкція постійно рухається. А м’які і рухливі ґрунти не дають можливості для створення насипу під залізничне полотно.