Увaгa! Донесіть це до всіх водіїв! 90-ті повертаються. На дорозі oзбрoєнi люди нaпaдaють на автівки
На дороги повертаються лихі 90-е. Бандити зупиняють на трасах автомобілі за допомогою шипів, а потім грабують, погрожуючи зброєю.
Кидають шипи під колеса
Як розповів нам заступник директора «Автолюкс-Україна» Віктор Бабенко, за останній місяць їх машини в такі халепи потрапляли тричі.
«Двічі в районі Умані під машину підкидали саморобні жучки-шипи. Пробили колеса, водій це побачив, під’їхав до заправки, щоб змінити колесо. До нього підлетіли люди з автоматами і, погрожуючи, забрали все цінне. Також був інцидент в Херсонській області – там машину притиснули до узбіччя, нібито водій подряпав чуже авто, а далі діяли за схожою схемою », – сказав Бабенко.
Ще один розбій стався неподалік від Канева – там три машини намагалися затиснути водія легковика в «коробочку», однак автомобіліст зміг піти від грабіжників. У «Автолюксі» розповідають, що по інцидентах зверталися в поліцію, проте їхня заява навіть не зареєстрували. До речі, в прес-службі управління поліції Умані випадки «шипованих» розбоїв підтвердили, але заявили, що не знають подробиць.
Усе повертається
Генерал-майор міліції у відставці Ігор Кириченко каже, що точно такі ж схеми були в 90-е. «Правда, тоді полювали за певними вантажами – коштовності, гроші, дефіцитний товар з-за кордону. Часто такі угруповання кришували колишні правоохоронці, яких виганяли з роботи за корупцію. Не виключено, що і зараз так, адже міліціонерів масово звільняють », – каже Кириченко.
їздити караванами
Президент всеукраїнської федерації професіоналів безпеки Сергій Шабовта радить їздити караванами. «Навіть якщо ви їдете один на своєму автомобілі, постарайтеся на дорозі прилаштуватися до інших авто. Так менше шансів, що на вас нападуть. А якщо ви один на дорозі і відчуваєте, що вас вже переслідують, то включіть всі сигнали – аварійку, світлові, – тоді хтось зверне увагу і викличе поліцію », – говорить Шабовта.
Також експерти радять водіям не лізти на рожен – якщо наліт очевидний, то краще відійти і не ризикувати своїм життям. Бажано обладнати бусик тривожної сигналізації з GPS. «Є небезпека – включається маячок, і спеціальна служба (УДО або приватники) бачить повідомлення і направляє збройну опергрупу на місце», – уточнює Ігор Кириченко.
У самих компаніях-перевізниках вже прислухалися і почали оснащувати машини додатковими засобами зв’язку та організовувати каравани з супроводом. Перевезення намагаються робити переважно в денний час – довше, зате безпечніше. Правда, скаржаться, що додаткова охорона невигідна і може сильно позначитися на ціні вантажів.